فلزیاب فلزیاب تصویری

قیمت انواع فلزیاب

فلزیاب فلزیاب تصویری

قیمت انواع فلزیاب

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آلودگی در حوزه های مغناطیسی یا فرکانسی و جریان و انرژی قوی در منطقه کار یا امواج و جریان و فرکانسی و مغناطیسی و انرژی از اهداف بزرگ یا زمینهای دارای منابع و مواد آلوده یا دارای آلیاژ گسترده و در هم از مواد غیر آهنی و آهنی توانائی سیستم را کاهش داده زیرا نیاز به پردازش و تصحیح و تشخیص با سرعت و دقت بیشتری میباشد و به همین میزان ولتاژ بیشتری مصرف می گردد و عمر و میزان ولتاژ باطری شارژ شده را کاهش داده و در مدت زمان کمتری باطری فلزیاب تخلیه می گردد. و باعث یکسره ، اشباع و تخلیه خازنها و رفت و برداشت جریان و انرژی می گردد و تعادل را در سیستم کاهش میدهد . فلزیاب

اهداف مورد نظر از نظر نوع الیاژی در ساختار و سازمان مولکولی خود خواص ویژه خود را دارا می باشند که این ساختارخاص شرایط مغناطیسی و استاتیکی و نیروهای ایستای موجود در آن هدف را تعیین می نماید و همین شرایط نوع تنظیم هدف را بنا بر جدول تفکیک و تشخیص یا جدول VDI SCALE مشخص می نماید. دستگاه فلزیاب

بعضی اهداف بعد از اینکه مدتی از عمرشان در زیر زمین میگذرد نسبت به اهداف نو و جدید شرایط مغناطیسی و استاتیکی یا نیروها ی ایستا و به همراه آن انواع گازها، با توان یا شدت بالاتری در حول محور خود ایجاد مینمایند که همین امر می تواند توان سیستم را در روش ردیابی یا حرکتی در جهت کشف هدف با قدمت بیشتر افزایش دهد اما به دلیل اینکه اینگونه اهداف با قدمت زیاد با اطراف خود اقدام به تبادل یا تعادل یا تقاطع علائم مغناطیسی و استاتیکی و نیروهای ایستا و گازها مینمایند یا شرایط علائم مغناطیسی و استاتیکی و نیروهای ایستا و گازهای موجود در خود را به اطراف وارد می نمایند عاملی میگردد که هدف محدوده اطراف خود را به نسبت آلیاژ و قدمت و عمق ،از علائم خود اشباع یا آلوده نمایدو همین امر باعث میگردد که این علائم از نقاط دارای هوازدهی یا سستی لایه یا نقاطی در محدوده اطراف هدف با سرعت بیشتر به سطح زمین و در پی آن به سمت سیستم باز گردد و علائم سیستم را جذب خود نماید و سیستم را متمایل به واکنش به چنین نقطه ای نماید که امکان دارد از اینگونه نقاط یا محدوده های دارای شرایط هوازدهی در اطراف اینگونه اهداف وجود داشته باشد و هر بار که اپراتور نقطه ای را به عنوان مرکز هدف مشخص می نماید وبعد از اقدام به حفاری متوجه میگردد که هدف مورد نظرش در آن نقطه وجود ندارد مجدداً اقدام به عملیات ردیابی و نقطه زنی می نماید سیستم محل دیگری را در همان محدوده مشخص می نماید که باز هم بعد از اقدام به حفاری هدف مورد نظر اپراتور در اینگونه نقاط هم وجود ندارد و این یکی از ایراداتی است که اهداف قدیمی با پدید آوردن چندین زاویه در اطراف خود موجب انحراف سیستم برای کشف مرکز هدف اصلی میگردد پراکندگی علائم یک هدف خود می تواند سیستم را در پیدا نمودن مرکز هدف منحرف نموده و نگذارد اپراتور در پیدا نمودن مرکز هدف موفق شود شرایط مغناطیسی و استاتیکی و نیروهای ایستا و کربنی هدف میتواند بر روی نوع تنظیمات تفکیک و تشخیص و سطح و حجم یک هدف بنا بر طبقات جدول تفکیک و تشخیص یا VDI SCALE تاثیر گذاشته و اپراتور تنظیماتی را متعادل با شرایط چنین اهدافی بر روی تنظیم تفکیک و تشخیص و سطح و حجم تعیین نماید که این نوع تنظیم در فلزیاب ، معدنیاب و رادارزمینی دستی فقط میتواند از تجربه و مهارت اپراتور در نوع زمینه فعالیت موردنظر بدست آید.

  • mousa shamsaei
  • ۰
  • ۰

در جولای ۱۸۸۱ رییس جمهور وقت امریکا جیمز گارفیلد در سانحه ای با گلوله زخمی شد. الکساندر گراهامبل تلاش کرد تا به کمک یک دستگاه فلزیاب محل گلوله را بیابد و به پزشکان کمک کند اما متاسفانه در این کار موفق نشد. مدتی بعد مشخص شد که روش ابتکاری گراهامبل میتوانست کارساز باشد اما دلیل شکست روش او تداخل امواج دستگاه با فلزهای سیم پیچ مانند تختی بوده که جیمز گارفیلد را بر روی آن خوابانده بودند. این اتفاق خود نقطه ی تاریخی جالبی محسوب میشود چرا که استفاده از این سیستم نوین برای بشر برای اولین بار بسیار هیجان انگیز و جالب بوده است.

پایه فلزیاب های امروزی در سال ۱۹۲۰ بنا شد، دورانی طلایی که در آن جرارد فیشر یک سیستم ردیابی جهت امواج رادیویی را ابداع کرد که در آن زمان کاربرد وسیعی در جهت جغرافیایی پیدا کرده بود.

سیستم ابداع شده توسط وی کارآمد بود اما فیشر دریافت که عملکرد سیستم جهت‌یابی وی در نزدیکی برخی صخره ها یا معادن کانی های خاص دچار اختلال می شود. اون به این امر پی برد که اگر یک شعاع رادیویی بتواند تحت تاثیر فلزات دچار اختلال یا تغییر شود، پس مطمئنا میتوان دستگاهی ساحت تا نسبت به فلزات واکنش نشان دهد و میتوان برای این هدف از سیم پیچ جستجوگر که امواجی با فرکانس ثابت میسازد استفاده کرد. در سال ۱۹۲۵ او اولین دستگاه فلزیاب خود را پس از تلاش های مستمر ارائه کرد. اگر چه فیشر اولین کسی بود که اختراع فلزیاب را به نام خود ثبت کرد اما اولین کسی که بطور گسترده از این دستگاه استفاده کرده مردی تاجر به نام هیر(Shirl Herr) از ایالت ایندیانای امریکا بود. او توانست با همکاری چند تن از دانشمندان دیگر و دستکاری این دستگاه، فلزیابی با برد بیشتر جهت مصارف نظامی ابداع کند.

اولین دستگاه  فلزیاب ها به دستور موسولینی و در ایتالیا توسط دریاسالار Richard Byrd جهت اهداف نظامی به کار گرفته شدند. این فلزیاب ها به جعبه های باتری جداگانه نیاز داشتند و بسیار سنگین بودند.پس از آن در سال ۱۹۳۳ شخصی به نام کاسوکی فلزیابی بسیار کارآمد تر را ابداع کرد که جهت خنثی سازی میدان های مین آلمان ها مورد استفاده قرار گرفت و نقشه ی ساختاری آن تا سال ها به صورت محرمانه حفظ شد.

اصلاحات دستگاه های فلزیاب اولیه

در سال های بعد بسیاری از تولید کنندگان این نوع دستگاه metal detector، ابداعات خود به بازار ارائه دادند. وایتس الکترونیک (White’s Electronics) در سال ۱۹۵۰ فعالیت خود را در اورگان آغاز کرد و از اولین شرکت های سازنده به حساب می آمد. از دیگر پیشگامان این تکنولوژی، چارلز گارت بود که اولین فلزیاب های نوسان ساز یکنواخت را ارائه داد.

با کشف و گسترش ترانزیستورها در دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، طراحان سیستم های فلزیاب و شرکت های تولید کننده توانستند دستگاهایی به مراتب سبک تر ، کوچک تر و با مدارهایی پیچیده تر را به بازار ارائه کنند که باتری هایی کوچک هم کار میکردند. شرکت هایی تولید کننده به تدریج در آمریکا و انگلیس توسعه پیدا کردند تا بتوانند نیاز روز افزون بازار را مرتفع سازند.

  • mousa shamsaei
  • ۰
  • ۰


باید بدانیم که فلزیاب هایی که امروزه استفاده میشود تاریخچه طولانی و فوق العاده شگفت آوری دارد که بسیار جالب توجه است. در نیمه قرن نوزده میلادی بعد از اختراع الکتریسیته دانشمندان و کارکنان معادن نقره و طلا شروع به آزمایش بر روی ابزاری نمودند که بتواند فلزات واقع در زیر زمین را جستجو کند. یک چنین ابزاری میتوانست برای کسانی که در عصر تب طلا مصرانه به دنبال طلا بودند بسیار مفید باشد و اولین کسی را که از آن استفاده میکند بسیار ثروتمند کند.

اولین فلزیابی که اختراع شد هیچ طلایی را نیافت بلکه درعوض برای پیدا کردن گلوله ای که در بدن رییس جمهور آمریکا بود امتحان شد که محل گلوله را هم نتوانست تشخیص دهد. این دستگاه فلزیاب را الکساندر گراهام بل ساخته بود.

اگر چه فلزیابی که الکساندر گراهام بل اختراع کرده بود نتوانست گلوله را در بدن رییس جمهور تشخیص دهد ولی به عنوان نمونه ای بادوام و مطمئن الگویی برای ساخت فلزیابهای بعدی قرارگرفت. اولین فلزیاب ها بسیار بزرگ ، پیچیده و با لوله های خلا کار میکردند. مهمترین تاثیری که این فلزیابها داشتند این بود که آوازه دستگاه فلزیاب را در همه جا پخش کردند. بعد از آن فلزیابهایی اختراع شد که درطول جنگ جهانی برای پیدا کردن مینها و بمبهای خنثی نشده استفاده میشدند. در دهه بیست قرن بیستم گرهارد فیشر متوجه شد که فلزیابها در مقیاس کوچکتر و قابل حمل کارایی بیشتری دارند و فلزیابی ساخت که این خصوصیات را داشت. metal detector

در سالهای بعد اختراع ترانزیستورها ، دستگاههای تفکیک کننده ، طرحهای مختلف سیم پیچها، و در نهایت تکنولوژِی وایرلس باعث تغییرات عمده در فلزیابها و رفتن به سمت فلزیابهایی سبک، قابل حمل در مکانهای مختلف و با قابلیت جستجو در عمقهای زیاد امروزی شد.

با پیشرفتهایی سریع السیری که در تکنولوژی صورت میگیرد آینده فلزیابها به طور حتم تغییر خواهد کرد و تنوع و قابلیتهای بیشتری را خواهند داشت.

  • mousa shamsaei
  • ۰
  • ۰

آیا تا به حال یک فلزیاب قبلا خریدید؟ اگربرای اولین بار دستگاه فلزیاب می خرید. پس عادات خرید به فلزیاب را پیدا می کنید. لطفا این راهنمایی  خرید فلزیاب را به خوبی مطالعه کنید

اول ازهمه از یک مثال خوب شروع می کنیم / در مورد دوربین عکاسی اگر شما نیاز دارید که از ساقه و برگ درختان با روزولیشن بالا که قادر به ایجاد تعداد زیادی تنظیمات را دارد پس یک دورین حرفه ای می خرید و اگر برای عکس های خانوادگی و مسافرتی باشد یک دوربین معمولی هم کفایت می کند. پس متوجه شدید اگر شما برای شکار گنج به صورت سرگرمی و تفریح نگاه کنید یک فلزیاب ارزان بخریدو اگر می خواهید بصورت حر فهای و کشفیات بزرگ نیاز دارید یک دستگاه گنج یاب حرفه ای لازم دارید.

شما، چقدر پول برای خرید دستگاه فلزیاب هزینه می کنید؟ و چه مقدار زمان برای اینکار اختصاص دادید؟ این دو موضوع باید با هم در نظر گرفته شود. اگر شما قصد پیدا کردن گنج ساعت های زیادی می خواهید وقت بگذارید به یک فلزیاب با ویژگی های الکترونیکی بیشتر به کارتان میاد و  اگر  نه شما قصد دارید گاه به گاه در ساحل و یا در یک جنگل. برای خودتون بچرخید به یک فلزیاب ارزان قیمت با ویژگی های کمتر نیاز دارید. این موضوع اول مشخص بشه کار شما راحتر میشه.

دوم اینکه کجا شما قصد استفاده از این فلزیاب را دارید؟ انواع مختلفی از فلزیاب ها  برای  مکانهای مختلف و نوع کشفیات بستگی دارد . مثل زمین های ساحلی ، رودخانه ،جنگل ،زمین های سخت و کوهستانی و یا برای کشف سکه و طلا و جواهر، برای آثار باستانی، برای اکتشافات معدنی  وجود دارد. البته بعضی دستگاههای فلزیاب قدرت همپوشانی همه موارد را دارند.ولی بطور کلی انها برای مقاصد خاص هستند.

نوع دیگر از فلزیاب های برای زمین های عمیق است برای کشف رگه سنگها یا گنجهای پنهان شده که بصورت گور مخفی شده در این صورت نیاز به ردیاب است.

در خصوص خرید دستگاه گنج یاب حرفه ای  گذشته از قیمت فلزیاب، هزینه تجهیزات و لوازم جانبی  را هم  در نظر بگیرید بهتره ،به عنوان مثال یک هدفون با کنترل حجم، ماله، خاک انداز ساحل، را هم حتما تهیه نمایید. چون هدفون خوب به ویژه مهم است چرا که صدای سیگنال  آزار دهنده را کاهش می دهد.

 

در حال حاضر، رایج ترین نوع metal detector که خریداری می شود برای اهداف کلی، طلا و جواهر است.

ولی یک دستگاه گنج یاب حرفه ای ویژگیهای اضافی هم دارد مثل نمایش متراژ زمین کنترل تنظیم دستی و هوشمندو حتی بعضی از انها میکرو پردازنده برای کنترل دارند. حالا فرض بر این که شما یک دستگاه فلزیاب دارید که باهاش تجربه کشف طلا را داشتید.یا زمان براش صرف کردید حالا اگر یک فلزیاب خوب با ویژگی های خوب بخرید می تواند در کارتان تسهیل ایجاد کندو سریع تر به مقصد خود برسید.

به هر حال  اولین فلزیاب شما  نمی می تواند آخرین باشد! پس بهتر است همون اول یک دستگاه فلزیاب خوب بخرید.

  • mousa shamsaei
  • ۰
  • ۰

به هیچ کس توصیه نمی کنم که یک آشکارساز ارزان بخرد. نه تنها یک فلزیاب خوب یک وسیله بسمت گذشته است، یک سرمایه گذاری است. همانطور که یک مبتدی سرگرمی فلزیابی را به عنوان سرگرمی آغاز می کند، او از کنجکاوی به فریفته شدن می رسد. از فریفته شدن، یک مبتدی به سمت جدی شدن پیش می رود، و از جدی به معتاد می رسد و هیچ راه بازگشتی نیست.

حال یک شناساگر که اشتهایش برای محل های سودآور، بیشتر ماندن در میدان و برای یافته های بهتر افزایش یافته است، یک آشکارساز ارزان به سختی موارد اخیر را فراهم می کند، و یک جستجوگر گنج باید پول بیشتری برای ارتقا به یک ماشین بهتر خرج کند. همانطور که یک گفته ی قدیمی می گوید،«یک آدم خسیس دوبار پرداخت می کند».

امروزه تکنولوژی آن چنان سریع پیش رفت می کند که هرسال تعدادی مدل جدید در بازار ظاهر می شوند. و همه ی آن ها چند ویژگی جدید دارند که به آن ها نسبت به مدل های قبلی مزیت می بخشد. دستگاه فلزیاب های نسل جدید قادر هستند تا اهدافی را شناسایی کنند که توسط ماشین های نسل های قبلی قابل شناسایی نبودند. و اگر آشکارسازی از گروه اخیر بگیرید، این احتمال وجود دارد که شما سال بعد دو نسل عقب خواهید افتاد. این به این معنی است که در هر محل «تفحص شده»، حوصله ی شما سرخواهد رفت در حالی که سایرین با ماشین های پیشرفته در حال بسته بندی «اشیای خوب» هستند و این محل را به هیچ وجه «تفحص شده» نمی دانند.

اگر مطمئن نیستید که بیش از 1000 دلار در فلزیاب پیشرفته بطور متمرکز سرمایه گذاری کنید، چنین فلزیابی را از فروشنده ی محلی خود اجاره کنید، یا از یکی از دوستانتان قرض بگیرید (بهتر است اگر او هم همراه شما بیاید)، و برای چند روز آن را در محل فلزیابی امتحان کنید. بعد از اینکه روند فرآیند را حس کردید و متوجه شدید، برای شما تصمیم اینکه آیا با جدیت می خواهید این سرگرمی را دنبال کنید یا خیر راحت تر می شود.

امیدوارم که در آینده ی نزدیک، مهندسان فلزیابی طراحی کنند که بتواند به سادگی هرزمانی تکنولوژی جلو می رود به همراه با آن به روز شود. خوب می شد اگر طراحی آشکارساز بردهای الکترونیکی قابل جابجایی یا تراشه های میکروپردازنده را در جعبه کنترل قرار می دادند تا هرکسی بتواند فلزیاب خودش را در خانه تغییر دهد. و سپس یک مکتشف می تواند به استفاده از ماشینی که به آن عادت کرده است ادامه دهد؛ از این رو به نتایج بزرگ تری دست یابد.

یا با تغییر دادن یک تراشه ی میکرو، یک کاربر آشکارساز بتواند نوع فلزیابش را تغییر دهد، یا بگوییم، از یک ماشین سکه یاب به آشکارساز اکتشاف طلا! خب، قبل از اینکه چنین آشکارسازی به وجود آید، ناچاراً به روز رسانی به یک آشکارساز قابل یک عامل بزرگ باقی می ماند. به این دلیل است که باید بطور جدی وقتی در پروسه ی خرید فلزیاب قرار دارید، آن را درنظربگیرید.

و در نهایت، هیچ گاه فراموش نکنید که آن چه یک آشکارساز را کارامدتر از سایر آشکارسازها می کند، تنها توانایی آن در «شناسایی» اهداف «مشکل» زیاد نیست، بلکه فردی است که از آن ها استفاده می کند. پیش رفته ترین آَشکارسازی را که در توانتان است بخرید، «زبان» آن را به خوبی فرابگیرید، تلاش کنید، و سپس از نتایج پرثمر آن لذت ببرید.

  • mousa shamsaei
  • ۰
  • ۰

دستگاه فلزیاب نقطه زن Pulse Power DX 8000

دستگاه فلزیاب Pulse Power بعنوان یکی از جدیدترین دستگاه های فلزیاب در زمینه فلزیاب های پالسی شناخته میشود.
این دستگاه نقطه زن از مطمئن ترین و حساس ترین فلزیاب های حال حاضر میباشد و این سیستم پالسی است که برای جستجوی فلزات در عمق زیاد مناسب است.
مواردی از قبیل آب ، خاک های مغناطیسی ، نمک و تغییرات در دمای هوا در کارکرد قسمت های الکترونیکی این دستگاه فلزیاب خللی وارد نمیکند.

بنابراین میتوان گفت دستگاه فلزیاب نقطه زن Pulse Power ابزاری ست مطمئن برای یافتن اشیا فلزی در عمق های بسیار زیاد حتی در بدترین شرایط محیطی اطراف آن و در کل میتوان گفت این دستگاه ویژگی های جدیدی را ارائه میدهد که آنرا به یکی از نادرترین دستگاه های فلزیاب از نوع پالسی تبدیل کرده است.

دستگاه فلزیاب Pulse Power با داشتن مدار الکترونیکی مخصوص برای استفاده حساس در کاوش مورد استفاده قرار میگیرد.
عمق کاوش این دستگاه فلزباب بین ۲ تا ۸ متر می باشد و قابلیت نمایش عمق هدف با سیستم آنالیز فلزات آهنی و طلا  شما را در یافتن اهداف فلزی و غیرفلزی در اعماق زمین کمک می کند.

ویژگی دستگاه فلزیاب:

دستگاه فلزیاب Pulse Power یکی از دستگاه های شناخته شده در ردیف فلزیاب های حرفه ای می باشد. این دستگاه بصورت کاملا حرفه ای طراحی گردیده است.  Pulse Power را می توان در هر نوع زمین و تحت هر شرایطی که معمولا فلزیاب های دیگر قادر به کار در این گونه شرایط نیستند بکار برد. عمق کاوش این دستگاه ۸ متر می باشد.
در این دستگاه جهت کشف فلزات از سیستم پالسی استفاده شده است که وجود مسائلی از قبیل آب نمک خاک مغناطیسی سنگهای معدنی (پایین تر از ۹۰%) و تغییرات در دمای هوا و غیره در کارکرد دستگاه هیچ خللی وارد نخواهد کرد. بنابراین Pulse Power مطمئن ترین دستگاه برای یافتن اشیاء فلزی در عمق های بسیار بالا می باشد.

کارکرد دستگاه فلزیاب:

دستگاه فلزیاب Pulse Power بر اساس سیستم پالسی تولید شده است که نخست پالس های مغناطیسی کوتاه و پرقدرت از طریق لوپ جستجوگر پخش می شوند این جریان های دایره ای شکل در شی فلزی نگهداشته می شوند و پس از اینکه پالس مغناطیسی تولید شده توسط لوپ جستجوگر قطع شود.

این جریانهای دایره ای شکل به هنگام تاخیر زمان دریافت کننده دستگاه که از این پس همان لوپ های جستجوگر به عنوان لوپ های گیرنده عمل می کنند وجود دارد یک مدار الکترونیکی نسبتا پیچیده ای لازم است تا بتواند تغییرات ولتاژی خیلی کوچک را کاوش کند و همچنین باید آن علامت خاص را از امواج مزاحم دیگر نیز جدا کند این علامت باید تقویت شود تا کنترل نوسان ولتاژ بوجود آید که در نتیجه به هنگامی که فلزی در میدان و با نزدیک لوپ جستجوگر قرار داشته باشد علامتی صوتی را از طریق بلندگوهای داخلی و یا گوشی هدفون پخش می کند.

فروش فلزیاب قیمت فلزیاب اجاره فلزیاب

جریان های دایره ای شکل که در یک شی فلزی تولید می شوند و توسط میدان اولیه پالسی تولید شده است به دلایل مختلفی از بین می روند که البته بستگی به میزان قابلیت هدایت آن شیء فلزی نیز دارد بنابراین مدار طبقه بندی دستگاه بر روی دستگاه اندازه گیری به شما قابلیت هدایت شی کاوش شده را نشان می دهد این به شما آگاهی لازم در مورد نوع فلز را می دهد بعلاوه آنکه صدای صوتی نیز پخش می شود که کار را برای تعیین کردن مکان دقیق و اندازه شیء فلزی آسان می کند.

  • mousa shamsaei
  • ۰
  • ۰

برخی از دستگاه  فلزیاب نظیر محصولات مینلب گو فایند، مینلب جی پی زد 7000 و … یک جی پی اس داخلی برای کاوشگران در نظر گرفته تا با استفاده از آن موقعیت مکان کاوش برای بررسی های بعدی در خود سیستم ذخیره گردد و فقط خود کاربر قادر به تعیین موقعیت و مشاهده آن می باشد و حتی کمپانی تولید کننده هم قادر به رهگیری دستگاه فلزیاب نمی باشد، متاسفانه فروشندگان غیرمعتبر دستگاه های فلزیاب با اقدام به شایعه پراکنی و دروغ اعلام می کنند که دستگاه ها از طریق ماهواره قابل کنترل هستند و اطلاعات کاوشگران در اختیار دیگران قرار می گیرد که این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و هیچ فلزیاب  قابل رهگیری از طریق سیستم های جی پی اس GPS نمی باشد و اساسا این موضوع شایعه ای بیش نیست و هیچ شرکتی درون دستگاه فلزیاب گیرنده جی پی اس جاگذاری نمی کند.

همچنین هیچ گونه دستگاهی وجود ندارد که از طریق ماهواره اقدام به فلزیابی کند!! سیستم های ماهواره GPS صرفا جهت تعیین موقعیت مکانی و نقشه برداری کاربرد دارد و به هیچ عنوان هیچ سیگنالی به ماهواره ارسال نمی شود، چون اساسا نحوه کار ماهواره ارسال سیگنال است و تجزیه و تحلیل آن در دستگاه ها در زمین صورت می گیرد که می توان موقعیت مکان مورد نظر را تعیین کرد در نتیجه دروغ بزرگی به نام فلزیاب ماهواره ای به هیچ عنوان صحت نداشته و مراقب سودجویی افراد کلاهبردار در این زمینه باشید.

  • mousa shamsaei